Vieta, kur attīstīt savu labāko "es"
Cēsu Jauno skolu 2013. gadā dibināja vairākas drosmīgas ģimenes, kas novērtēja Cēsu kā dzīvesvietas priekšrocības un gribēja dot savu ieguldījumu tās attīstībā, īpaši domājot par Cēsīm kā ģimenēm ar bērniem draudzīgu dzīves vietu. Arī šobrīd skola piesaista arvien jaunas ģimenes, kas izvēlas Cēsis kā dzīvesvietu, un nostiprina savu vietu Cēsu tradicionāli spēcīgo skolu saimē.
Cēsu Jaunās skolas ikdienas darbs nemainīgi saistīts ar 5 jomām – bērns, vide, vecāki jeb ģimene, pedagogi un mācīšanās pieeja. Ar visām jomām strādājam paralēli, visi šie 5 elementi tiek ņemti vērā jebkurā situācijā un lēmuma pieņemšanā un visi kopā veido mūsu skolas KOPIENU.
Bērns
Mūsu skola jau pašā pamatā radās bērnu dēļ, vecākiem domājot par to, ko es gribu savam bērnam. Arī pašlaik, ikviens risināmais jautājums skar MŪSU bērnus (ar to saprotot, ka visi skoliņas bērni ir mūsu bērni, neatkarīgi no viņu vecuma, grupiņas vai klases piederības) – ko mūsu bērni ēd, vai viņi ir drošībā, vai no rīta uz skolu dodas ar prieku. Bērns visa centrā, mūsuprāt, nozīmē to, ka bērns jebkurā situācijā ir ieguvējs. Īsākā laika posmā vai ilgtermiņā, individuāli vai bērnam kā sabiedrības daļai, bērna prasmēm, raksturam – vienmēr cenšamies rast labāko risinājumu.
Ģimene
Cēsu Jaunā skola bez vecākiem nebūtu ne radusies, ne varētu pastāvēt pašlaik. Vecāki ir nozīmīga mūsu kopienas daļa. Cenšamies vecākus izglītot dažādas mācībās, uzzināt un ņemt vērā viņu viedokļus un vajadzības ar aptauju palīdzību un vecāku sarunu vakaros. Tāpat aicinām bagātināt bērnu ikdienu, daloties ar savām zināšanām profesionālajā jomā un hobijiem, un iesaistīt ikdienas darbos ne tikai tādēļ, ka brīžam nevaram iztikt bez palīdzīgas rokas, bet arī tādēļ, ka zinām, cik bērnam svarīgi redzēt, ka arī vecāki ir piederīgi šai skolai un pieņem to, kā savas ikdienas daļu.
Pedagogi
Pedagogs ir bērna ciešākais sadarbības partneris, tādēļ mums svarīgi, lai pedagogi justos labi un varētu augt ik dienas. Atbalsts pedagogiem ir viena no skolas prioritātēm un arī resursi tiek plānoti tā, lai pedagogi varētu mācīties, attīstīties, realizēt savas idejas un iniciatīvas. Mūsu skolotāji ir personības, kas spēj aizraut kolēģus un skolēnus. Priecājamies, ka mūsu skolotāji veido draudzīgas, patiesas un ieinteresētas attiecības gan ar mūsu skolēniem un vecākiem, gan savā starpā, veidojot spēcīgu komandu.
Vide
Arī vidi radam un veidojam kopā. Tā ir mājīga, mūsdienīga un mācību procesu atbalstoša. Tā nemitīgi mainās, un to nemitīgi attīstām. Mēs esam par gudru resursu izmantošanu, radošu lietu pārstrādi un piemērošanu. Mēs ticam, ka varam radīt sev tādu vidi, kādu vēlamies un kāda mums konkrētajā brīdī nepieciešama dzīves prasmju apgūšanai. Skolā mēs pavadām lielāko dienas daļu un tādēļ veidojam to tādu, lai vienkārši justos labi.
Mācību pieeja
Cēsu Jaunā skola mācību procesu organizē, vadoties pēc Valsts izglītības standarta, un mūsu skolēni veic gan pārbaudes, gan diagnosticējošos darbus, ko paredz izglītības standarts. Taču vēlamies izcelt to, ka nevērtējam rezultātus salīdzinājumā ar citām izglītības iestādēm, turpretim analizējam katra skolēna mācību progresu pašam pret sevi. Mūsu pieeja mainās un attīstās atbilstoši ikdienas situācijām un gūtajai pieredzei, taču nemainīgi strādājam pie tā, lai bērni apgūtu patstāvīgās mācīšanās prasmes un līdz skolas beigšanai iegūtu pēc iespējas dažādāku pieredzi.
Skolā izglītības process veidots tā, lai katrs bērns iemācās mācīties, meklēt un lietot informāciju, uzņemties atbildību par mācību procesu atbilstoši vecumam un sadarboties. Liels uzsvars mācību procesā ir vērsts uz to, lai bērns prastu lietot iegūtās zināšanas un prasmes gan individuāli, gan sadarbojoties ar saviem klases biedriem, kā arī citu klašu skolēniem un skolotājiem.